Implementeren ADM-beleid

  • Introductie

    Medewerkers hebben vaak onvoldoende kennis van de effecten van alcohol, drugs en medicijnen (ADM). Het gevolg? Ze gaan aan het werk met restalcohol in hun lichaam of verwijde pupillen van een pilletje de vorige avond. Meestal zijn werknemers zich hier zelf niet eens bewust van.

    Maar ADM- gebruik in privétijd heeft een groot effect op de werkveiligheid en productiviteit. Een recente studie van Trimbos (2018) heeft de kosten van alcoholgebruik voor het bedrijfsleven op 1,3 miljard gesteld. Hiervan is 25% ter herleiden naar ziekteverzuim en 75% naar productieverlies.

  • Voor wie

    Iedereen die binnen een bedrijf belast is met personeelsbeleid en veiligheidsbeleid, zoals veiligheidskundigen (QHSE, KAM), HRM of algemeen management.

  • Aanpak

    Geen bedrijf is hetzelfde; daarom leveren wij maatwerk. De inhoud van een ADM- beleid hangt af van de aard van de werkzaamheden van een bedrijf, de samenstelling van het personeelsbestand, de bedrijfscultuur en de bedrijfsomstandigheden. Trafieq levert op korte termijn een gegarandeerd juridisch getoetst beleid, opgesteld door onze eigen gespecialiseerde jurist.

    Onze aanpak bestaat uit de volgende stappen:

    1. Planning maken en voorbereiden stakeholder interviews
    2. Interviews stakeholders (alle relevante partijen binnen het bedrijf, zoals HRM, leidinggevenden, veiligheidskundigen, personeel of leden van de personeelsvereniging). 
    3. Opstellen concept ADM-beleid
    4. Bespreken en aanpassen concept ADM-beleid
    5. Oplevering definitief ADM-beleid
  • Praktisch

    • De investering in het Implementeren ADM-beleid bedraagt € 2.750,--
    • Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Trafieq.

Meer informatie

Implementeren ADM-beleid

Introductie

Medewerkers hebben vaak onvoldoende kennis van de effecten van alcohol, drugs en medicijnen (ADM). Het gevolg? Ze gaan aan het werk met restalcohol in hun lichaam of verwijde pupillen van een pilletje de vorige avond. Meestal zijn werknemers zich hier zelf niet eens bewust van.

Maar ADM- gebruik in privétijd heeft een groot effect op de werkveiligheid en productiviteit. Een recente studie van Trimbos (2018) heeft de kosten van alcoholgebruik voor het bedrijfsleven op 1,3 miljard gesteld. Hiervan is 25% ter herleiden naar ziekteverzuim en 75% naar productieverlies.

Voor wie

Iedereen die binnen een bedrijf belast is met personeelsbeleid en veiligheidsbeleid, zoals veiligheidskundigen (QHSE, KAM), HRM of algemeen management.

Aanpak

Geen bedrijf is hetzelfde; daarom leveren wij maatwerk. De inhoud van een ADM- beleid hangt af van de aard van de werkzaamheden van een bedrijf, de samenstelling van het personeelsbestand, de bedrijfscultuur en de bedrijfsomstandigheden. Trafieq levert op korte termijn een gegarandeerd juridisch getoetst beleid, opgesteld door onze eigen gespecialiseerde jurist.

Onze aanpak bestaat uit de volgende stappen:

  1. Planning maken en voorbereiden stakeholder interviews
  2. Interviews stakeholders (alle relevante partijen binnen het bedrijf, zoals HRM, leidinggevenden, veiligheidskundigen, personeel of leden van de personeelsvereniging). 
  3. Opstellen concept ADM-beleid
  4. Bespreken en aanpassen concept ADM-beleid
  5. Oplevering definitief ADM-beleid
Praktische informatie
  • De investering in het Implementeren ADM-beleid bedraagt € 2.750,--
  • Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Trafieq.

Meer informatie

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

We brengen jou, je organisatie of je medewerkers graag in beweging.

We brengen jou, je organisatie of je medewerkers graag in beweging.

Algemene informatie

Algemene informatie

Adresgegevens

Logo NRTO

NRTO

Logo Vitaal bedrijf

Vitaal Bedrijf

Trafieq ISO 9001

ISO 9001

Trafieq ISO 27001

ISO 27001


© Trafieq | Ontwerp: Elephant Design | Realisatie: WebLab42